החתונה שלי... של רעות, והבת מצווה של עדן

קצת לפני שהחלטנו להתחתן הייתי בסדנת יוגה ארוכה בהודו, מכינה את גופי ונשמתי לחיים הבאים.... וכמו שרבים יודעים ומכירים, הקרמיקה בהודו היא מוצר השרוף בדר"כ נמוך מאוד, מיוצרת מחומר מקומי פשוט, ואת כוסות התה שלהם למשל הם מעיפים דרך חלון הרכבת לאחר השתייה.. כמו כוס חד פעמית.

ובחתונות בארץ ובכלל באירועים שונים נהוג להעניק מתנה לאורחים, ואז צצה במוחי המחשבה על להכין כוסות כאלו- כמו בהודו לכל 400 המוזמנים שלנו. רק שהפעם הסיפור קצת יותר מורכב:
כחלק מהטקס שלנו, בחרנו לשתף את הקהל, ובמקום שרק הבעל ינפץ את הכוס שלו לזכר חורבן ירשלים, הזמנו את כל קהל האורחים לשבור איתנו את הכוסות שהכנתי למאורע, אשר היו מלאות יין, ובכך להפוך את האירוע לחגיגה אמיתית!
ברגע שחלק מהאורחים החלו לשבור את הכוסות, קלטו הילדים את ההזדמנות ורצו אל השולחן הגדוש עדיין כוסות מלאות יין והחלו לנפץ אותם בשמחה רבה..... המלצרים מהרו להפסיק את החגיגה וכך הצליחו האורחים להנות ממזכרת מהחתונה הבלתי נשכחת....(ועוד לא סיפרתי על החופה שלנו אותה החזיקו 4 דמויות תאטרליות על גבי קביים גבוהים...)
הכוסות הוטבעו בתאריך החתונה ,הוטבלו בגלזורה, ונוגבו במסירות....ונצרבו ב 1200 מעלות. וכן עשיתי 400 לפחות, כבר לא זוכרת בדיוק...




כמה שנים אח"כ, חברה טובה, מעצבת אירועים במקצועה, רעות גלבוע, החליטה ללכת על הרעיון הזה, רק שהפעם זה היה מבצע משפחתי- יחד עם האם ועם החתן המיועד... ישבנו להחתים את התאריך של האירוע ולהוסיף פני דמות קטנה על כל כוס. את הכוסות עצמן אני ייצרתי מחימר מעורב.


וממש לא מזמן, הגיעו אלי 4 בנות משפחה אחת, אמא ריצ'ל ו3 בנותיה, (מלבד השניים הנוספים שנשארו בבית), על מנת להכין מתנות לבת מצווה של עדן, הבכורה. הרעיון היה ליצור מתנות ייחודיות לאורחים בחגיגה שיש להן ערך מוסף- עבודה משותפת של בנות המשפחה, כולל האחיות הצעירות, התמודדות עם האתגר של הכנת יותר ממאה כלים, התהליך עצמו- והתוצר הייחודי.
אז תכננו, דיברנו, ראינו דוגמאות מהגלריה בסטודיו, ולאחר שנלקחה ההחלטה יצאנו לעבוד- הכנו משטחי חומר, הוספנו טקסטורות שונות, חתכנו לעיגולים, ייבשנו בתבניות, הכנו מדליונים , שייפנו, שרפנו, צבענו, נגבנו.....והתוצאה לפניכם---





 כ-110 קעריות מחימר אפור וגלזורה סגולה/כחולה, עם מדליון לב קטן.

נשאר לנו רק לאסוף לבנדר, לייבש, לפורר, לסדר בקערות, לחלק סוכריות, לחתוך צלופן, ולארוז יפה 110 קעריות, להדביק מדבקות, לארגז, להעמיס, לסדר, להביא......

אני מזמינה אתכם לחשוב אולי יש לכם מישהו שמחפש משהו מיוחד כזה לאירוע, חגיגה, יומולדת, אולי אתם  בכלל חושבים להכין מתנות ליקיריכם שלכם בעצמכם?
שיהיה במזל טוב לכולם.

תגובות